Charlie Gillett - Ο Ήχος της Πόλης: Η Άνοδος του Rock 'n' Roll

Πρόσκληση στη γενιά που γνώρισε το βινύλιο μόνο ως trend item στις απαρχές της pop κουλτούρας: τότε που η σωματοποίηση του rock 'n' roll πρωτοδημιούργησε τη συναίσθηση μιας κοινής ταυτότητας, που δεν διέκρινε χρώμα, φύλο, πορτοφόλι και δουλειά...

Κείμενο: Τάνια Σκραπαλιώρη

«Φωνάζω παντού σ' όλο τον κόσμο: είστε έτοιμοι για έναν ολοκαίνουριο ρυθμό;».

Με προμετωπίδα αυτό το δίστιχο, με το οποίο οι Martha Αnd Τhe Vandellas καλούσαν την αμερικανική νεολαία των 1960s να βγει και να χορέψει στον δρόμο, ξεκινάει η πραγματεία του Charlie Gillett πάνω στη γέννηση και στην άνοδο του μουσικού είδους που έμελλε να γεννήσει κι εκείνο δεκάδες άλλα, μα και να επηρεάσει πολύ περισσότερα: του rock 'n' roll.

Θα μου πεις εντάξει, ένα ακόμα βιβλίο για το rock 'n' roll. Όμως δεν είναι καθόλου έτσι.

Ο Ήχος της Πόλης πρωτοκυκλοφόρησε στην Αγγλία το 1970 (πρωτότυπος τίτλος, The Sound of the City: The Rising of Rock ‘n’ Roll), ενώ στα ελληνικά το μετέφρασε η Χίλντα Παπαδημητρίου πριν 20 χρόνια, για την πρώτη έκδοσή του στη χώρα μας. Η δεύτερη, αναθεωρημένη έκδοση (από την Κουκκίδα) φέρνει τώρα αυτή τη rock 'n' roll Βίβλο ξανά στα ράφια των βιβλιοπωλείων, προσκαλώντας όσες γενιές έχουν γνωρίσει το βινύλιο μόνο ως trend item στον μαγικό κόσμο των απαρχών της pop κουλτούρας.

70b-3.jpg

Από τον νονό του rock 'n' roll DJ Alan Freed (φωτογραφία) στους Beatles, από τους publishers της Tin Pan Alley στη Sun Records του Sam Phillips κι από εκεί στην τζαμαϊκανή Island, από το μεταπολεμικό Ντιτρόιτ στη Νέα Υόρκη των 1970s, οι ήχοι του swing, των blues, του rock 'n' roll ξεδιπλώνονται και ζωγραφίζουν τα σκηνικά μέσα στα οποία γεννήθηκαν και μέστωσαν.

Με αυτό το βιβλίο θα μάθεις τις ακριβώς ήταν το Billboard, τι σημαίνει crooning, τη διαφορά των rhythm 'n' blues από το rock 'n' roll και πώς το τελευταίο έδωσε σε μια ολόκληρη γενιά (αλλά και σε πολλές μετέπειτα) αυτό ακριβώς που ζητούσε: την πρώτη μεγάλη απελευθέρωση από τα κοινωνικά στερεότυπα και την πρώτη συναίσθηση –μέσω της σωματοποίησης της καινούριας μουσικής– μιας κοινής ανθρώπινης ταυτότητας, που δεν διέκρινε χρώμα, φύλο, πορτοφόλι και δουλειά. Όλα στο πλαίσιο μιας υποδειγματικής επιστημονικής  τεκμηρίωσης, την οποία θα ζήλευαν και οι καλύτεροι κοινωνιολόγοι.

70b-2.jpg

Στον Ήχο της Πόλης ο Gillett ξετύλιξε τον μίτο του ολοκαίνουριου ρυθμού και της κοινωνικής επανάστασης που αυτός επένδυσε μουσικά, χωρίς να σνομπάρει το παραμικρό, εντάσσοντας αριστοτεχνικά στις σελίδες του και την παραμικρή λεπτομέρεια· εκείνη που από έναν άλλο γραφιά ίσως να κούραζε, μα από εκείνον φαντάζει σαν ένα ακόμα κρυφοκοίταγμα πίσω από τις κουρτίνες περασμένων δεκαετιών.

Ξεπερνώντας τους σκοπέλους της στείρας μουσικολογικής ανάλυσης και αποφεύγοντας τους κινδύνους του ακαδημαϊσμού, δημιούργησε έτσι ένα έργο αναφοράς για οποιονδήποτε θέλει να κολλήσει το αυτί του στην άσφαλτο και να αφουγκραστεί τους ήχους που έγραψαν μία από τις πιο σημαντικές σελίδες στην παγκόσμια ιστορία της μουσικής.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To μοναδικό μυθιστόρημα του θρυλικού βάρδου είναι μια ιστορία ωμής και άγονης φύσης, βιοπάλης και

Πρόσκληση στη γενιά που γνώρισε το βινύλιο μόνο ως trend item στις απαρχές της pop κουλτούρας:

FEATURED TODAY

Πόσο ανάγκη έχεις να βάλεις στην e-εφημερίδα σου μία ακόμη φωτογραφία των Pet Shop Boys; Αυτό θα γίνεται πια; Και μας αφήνουν να κυνηγάμε τα media του ...
Ξεκινώντας το 2011 από ένα ακατάστατο δωμάτιο στα νότια του Τέξας, τα αδέρφια Maggie & Tyler Heath πέτυχαν να γίνουν μία ιδιαίτερα αξιοσημείωτη παρουσία
90 χρόνια μετά, η θεωρούμενη ως χαμένη ταινία του Δημήτρη Γαζιάδη που μετέτρεψε σε λαϊκό ρομάντζο μια σπουδαία στιγμή της εγχώριας οπερέτας, κέρδισε το ...
Top
0
Shares
0
Shares
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…