Meet the Label #2: Arbutus Records

Η πορεία της καναδικής δισκογραφικής μοιάζει βγαλμένη από indie παραμύθι και είναι μεγάλη στιγμή ότι εμπιστεύεται στη «δική μας» Σtella την πρώτη της διεθνή έκδοση. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να πούμε δυο λόγια τόσο με την τελευταία, όσο και με τον Sebastian Cowan, τον άνθρωπο που ανέδειξε ταλέντα σαν τη Grimes και τους Blue Hawaii...

Δημήτρης Λιλής
Δημήτρης Λιλής
φωτογραφίες: Άρτεμις Φλέσσα (3), Λεωνίδας Κουρμαδάς (4)

Η ιστορία της Arbutus Records από το Μόντρεαλ του Καναδά, κάνει τσεκ σε όλα τα κουτάκια τα σχετικά με την indie και οργανική εξέλιξη ενός label. Είναι δηλαδή από εκείνες τις περιπτώσεις των οποίων η πορεία είναι γεμάτη με περιστατικά που συνέβησαν πραγματικά, ακόμα και αν διαβάζονται σαν αστικός μύθος. Από τις μέρες που ο νεαρός ιδρυτής της Sebastian Cowan μοίραζε χέρι με χέρι CD-R με τις πρώτες παραγωγές του label στους κολεγιακούς σταθμούς της πόλης (κρατώντας αληθινά τα DIY φρονήματα τα οποία μεγάλωσαν indie labels χρόνια πριν) μέχρι σήμερα, που η ετικέτα αποφάσισε να επεκταθεί και σε εκδόσεις οι οποίες αναιρούν τον μέχρι πρότινος «χρυσό κανόνα» του να κυκλοφορεί μόνο δίσκους Καναδών καλλιτεχνών.

Και περιέργως, μια δεκαετία ακριβώς μετά (η ιστορία με τα CD-R πάει πίσω στο 2009) οι συμπτώσεις φέρνουν τη «δική μας» Σtella να γίνεται η πρώτη στην οποία η Arbutus Records εμπιστεύεται μια μη καναδική κυκλοφορία. Το άλμπουμ The Break, το πρώτο διεθνές της Σtella, κυκλοφορεί λοιπόν επίσημα την Παρασκευή 24 Γενάρη, από ένα label του οποίου το μέχρι στιγμής φόντο μοιάζει βγαλμένο σχεδόν από indie παραμύθι. Ο ιδρυτής του label και σημερινός διεθνής καλεσμένος της στήλης, υπήρξε από τους καλύτερους μαθητές/interns τους οποίους είχε ο όμιλος της XL Recordings στις αρχές των '00s στο Λονδίνο. Ο συνδυασμός επιχειρηματικού δαιμόνιου με την άψογη indie αισθητική του ανεξάρτητου δισκογραφικού κολοσσού και τις DIY αρχές που σημάδεψαν τα εφηβικά του χρόνια στις Η.Π.Α., οδήγησαν στη δημιουργία της κολεκτίβας Αrbutus, με βάση τον warehouse DIY χώρο Lab Synthese.

Εκεί, οι indie συναυλίες συσπείρωσαν τη σκηνή του Μόντρεαλ και σύντομα προέκυψε η ανάγκη για την κυκλοφορία των ντόπιων ταλέντων. Και τι ταλέντων, μάλιστα! Ο χρόνος έχει δικαιώσει περίτρανα το Α&R χάρισμα του Sebastian Cowan, όταν παρατηρεί κανείς εκδόσεις από ονόματα όπως Blue Hawaii, Grimes, Magical Cloudz, Sean Nicholas Savage και TOPS στον κατάλογο του label. To μεράκι για την καταγραφή της αγαπημένης του μουσικής από φίλους και συντοπίτες, μα κυρίως οι αρχές και η συνέπεια της πιο γρήγορα αναπτυσσόμενης DIY κολεκτίβας του Καναδά, μετέτρεψαν την Arbutus σε ένα από τα σημαντικότερα ανεξάρτητα labels της βόρειας Αμερικής.

Μεγάλη τιμή λοιπόν τόσο για το #2 της στήλης Meet the Label και ακόμη μεγαλύτερη για τη Σtella η όχι και τόσο τυχαία σύμπτωση να φιλοξενούμε σήμερα στις σελίδες μας, τόσο την ίδια την Αθηναία μουσικό, όσο και τον ιδιοκτήτη της Arbutus. Special thanks στον Charlie της Secretly Canadian, που το έκανε να συμβεί...

Σtella

Πώς και γιατί αποφάσισες ότι νέο σου άλμπουμ έπρεπε να βγει από διεθνές label; Και τι σε κέρδισε στην περίπτωση της Αrbutus;

Ξεκινώντας από την Ελλάδα και αναγνωρίζοντας στην πορεία πως, ιδανικά, θα ήθελα η μουσική μου να γίνει μέρος μιας μεγαλύτερης και ευρύτερης μουσικής κουβέντας, η Arbutus ήταν μια εταιρία που άρχισα να εκτιμώ και να παρακολουθώ, αρχικά για το roster των καλλιτεχνών. Μετά την πρώτη επικοινωνία με τον Sebastian (ιδρυτή του label) τον Δεκέμβριο του 2017, αναγνώρισα πως οι άνθρωποι που την τρέχουν είναι ταγμένοι στον σκοπό τους, με τεράστια αγάπη και συνέπεια σε αυτό που κάνουν. Με κέρδισαν σε κάθε επίπεδο και νιώθω φοβερά τυχερή να είμαι μέρος αυτής της οικογένειας!

Πώς βλέπεις την εγχώρια σκηνή και τη θέση σου μέσα σε αυτήν; Φαίνεται ότι παίζεις πλέον πιο συχνά στο εξωτερικό, απ' ότι στην Ελλάδα. Πώς βλέπεις αλήθεια να εξελίσσεται η live πορεία σου διεθνώς, μετά την κυκλοφορία του The Break;

Η εγχώρια (αγγλόφωνη) σκηνή όλο και μεγαλώνει, με έναν πολύ υγιή τρόπο κατά τη γνώμη μου. Δεν είμαι σίγουρη για τη δική θέση μου μέσα σε αυτήν, ελπίζω πάντως ότι με έναν απροσδιόριστο τρόπο όλοι βοηθάμε και στηρίζουμε την κοινή αγάπη για μουσική. Χαίρομαι πολύ που τα live στο εξωτερικό έχουν αρχίσει να συμβαίνουν, ειδικά τον τελευταίο χρόνο έχουμε κάνει αρκετά και είναι μια τελείως διαφορετική εμπειρία, που σε πλουτίζει εσωτερικά. Ελπίζω και μετά την κυκλοφορία του The Break να γίνουν ακόμα περισσότερα και να μπορώ να παίζω αυτόν τον καινούριο δίσκο παντού!

Ακούγεται πιο φρέσκο το The Break: νεωτερισμοί στην παραγωγή, ενώ έχουν σίγουρα ενδιαφέρον οι συσχετισμοί των μελωδιών με την παράδοση της Ανατολής. Ποια ήταν η δημιουργική διαδικασία; Σκοπεύεις να ακολουθήσεις ηχητικά αυτήν τη γραμμή και στο μέλλον;

Το The Break είναι ένας ξεχωριστός δίσκος, για εμένα. Είχα όλη την όρεξη και τον χρόνο να τον φτιάξω όπως ακριβώς ήθελα, μαθαίνοντας και ανακαλύπτοντας πάρα πολλά πράγματα στην πορεία. Κατά βάση είναι ένας home-made δίσκος στον οποίον ένιωσα εντελώς ελεύθερη να πειραματιστώ (πολύ διακριτικά ίσως) με διάφορα μουσικά είδη και να καταφέρω να τα εντάξω στο δικό μου ύφος. Κάτι που θεωρώ πως θα με ακολουθήσει και στα επόμενα άλμπουμ!

Sebastian Cowan / Arbutus Records

Mε δεδομένο ότι η Arbutus έστησε τη φήμη της στην καταγραφή Καναδών καλλιτεχνών, πώς αποφασίσατε να ανοίξετε τον κατάλογό σας και να κυκλοφορήσετε διεθνές ρεπερτόριο και μάλιστα από Ελληνίδα τραγουδοποιό; Εκτός, προφανώς, από το γεγονός ότι σας άρεσε ο δίσκος της...

Είναι αλήθεια, είναι η πρώτη μας μη καναδική κυκλοφορία! Όλοι αγαπάμε πολύ τη μουσική και αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα για τη συνέχεια του label. Επίσης, ρόλο έπαιξαν και οι συνθήκες υπό τις οποίες ανακαλύψαμε τη Σtella, μέσω δηλαδή των διαδικτυακών μας φίλων και της ιντερνετικής μας κοινότητας. Ένας μεγάλος υποστηρικτής και φίλος της Arbutus, ο οποίος έχει φροντίσει να έχουμε άριστες σχέσεις με την Αθήνα και έχει συνεργαστεί συναυλιακά με πολλούς καλλιτέχνες μας –όπως ο Sean Nicholas Savage, η TOPS, οι Blue Hawaii– και ακούει στο όνομα Δημήτρης Ρόκος, μοιράστηκε αρχικά μαζί μας τη μουσική της.

Πώς είναι η σκηνή στο Μόντρεαλ και πόσο εύκολο είναι να ακολουθήσει η ετικέτα την ροή της ψηφιακής εποχής, ειδικά όσον αφορά τις φυσικές πωλήσεις; Συμμετέχετε αλήθεια στη live εξέλιξη των καλλιτεχνών σας; Έχει χρειαστεί να κάνετε αλλαγές στη στρατηγική σας;

Η Arbutus ξεκίνησε το 2008/2009, το οποίο νομίζω ότι ήταν ιστορικά χαμηλό σημείο πωλήσεων στην παγκόσμια δισκογραφία. Κατά συνέπεια η άνοδος των πωλήσεων (digital και μη) δεν θα μπορούσε να είναι παρά μια κάποια βελτίωση, έκτοτε!

Συχνά η πιο δύσκολη πρόκληση για μας είναι απλά να κάνουμε το κοινό να ακούει τη μουσική που μας αρέσει να κυκλοφορούμε. Θεωρούμε δε ότι, από τη στιγμή που διακρίνουμε αυτό το χαρακτηριστικό σε ορισμένους ανθρώπους, η υποστήριξη που λαμβάνει ο καλλιτέχνης μέσω streaming και γενικά μέσω της ψηφιακής εποχής, έχει αποδειχθεί ακόμα πιο αποτελεσματική στο να βοηθήσει νέους σε ηλικία να ανακαλύψουν διαφορετική μουσική.

Η σκηνή του Μόντρεαλ, τώρα, είναι όσο καλή ήταν πάντα. Η πόλη παραμένει ένα χωνευτήρι για δημιουργικούς ανθρώπους από όλον τον κόσμο· και όσο συνεχίζει να προκρίνει αυτό το μείγμα διαφορετικών υπόβαθρων, τα πράγματα θα γίνονται πιο συναρπαστικά. Η μεγαλύτερη αλλαγή που έχουμε παρατηρήσει σε βάθος δεκαετίας, είναι ότι είδαμε γύρω μας να υπάρχουν περισσότεροι απ' ότι παλαιότερα! Συνήθως, δηλαδή, υπήρχαν πολλά κενά καταστήματα και εγκαταλελειμμένα κτίρια στην περιοχή μας, κάτι που δεν συμβαίνει πλέον.

Το ρόστερ σας είναι αρκετά ποικίλο, ποια γεγονότα διαμόρφωσαν τον μουσικό εκλεκτικισμό σας;

Αγαπάμε κάθε είδους μουσικής, αλλά το ενωτικό στοιχείο είναι γενικά η ικανότητα του ενός να κάνει πολλά με πολύ λίγα. Όταν βρίσκουμε λοιπόν έναν καλλιτέχνη που διαθέτει ισχυρό δημιουργικό πνεύμα και την ανάγκη να κάνει μουσική ο κόσμος να χαλάσει, είναι το «είδος» που μας ελκύει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κοκάλινα γυαλιά, κασετόφωνο και μια καταμέτρηση των ταινιών του Γούντι Άλεν φέρνουν τα χρώματα της

Πώς γίνεται να πονάς, να λυπάσαι, να θυμώνεις σε μια άλλη γλώσσα; 

FEATURED TODAY

Ό,τι γκρίνιες κι αν υπήρξαν για το Pitfalls, οι Νορβηγοί τις έσβησαν με έναν συναυλιακό θρίαμβο στο φουλαρισμένο από κόσμο Fuzz, που τους «υποχρέωσε» στο ...
Φίλοι από 11 χρονών, οι Robin Stewart & Harry Wright έστησαν το γκρουπ τους στο Μπρίστολ, επηρεασμένοι όμως από τα nightclubs του Λονδίνου. Μετά τον ...
Διατηρώντας άθραυστο τον μαγικό κύκλο της μουσικής του, ο Βρετανός παραγωγός μετέτρεψε το Ζάππειο σε speakeasy techno club, με τους τοίχους και τους φεγγίτες

HOT STORIES

Ακούστε σε τι δούλευε ο Andy Gill, λίγο πριν πεθάνει
Ο εμβληματικός frontman των Saxon βγάζει αυτήν την εβδομάδα τον πρώτο σόλο δίσκο της καριέρας του
Top
0
Shares
0
Shares
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…