ΗΧΟΤΟΠίΑ - Χωρίς Ταχύτητα

Η ηλεκτρονική πλευρά των 1970s/1980s και ο ρομαντισμός των αναλογικών synths ξαναζούν στο ευθύβολο και φροντισμένο άλμπουμ του αθηναϊκού διδύμου, το οποίο καταθέτει έναν συμπαθητικό φόρο τιμής στο παρελθόν που αγαπά...

Label
Inner Ear
Κυκλοφορία
10/2019
Βαθμολογία
6,5
Χάρης Συμβουλίδης
Χάρης Συμβουλίδης
Έχει γίνει δύσκολο πεδίο η δισκογραφία, παρά τις ευκολίες που έφερε η τεχνολογική επανάσταση των καιρών μας. Γίνεται δε ακόμα πιο δύσκολο, αν θέλει να την ασκήσει (με αξιώσεις) ένα νέο αθηναϊκό γκρουπ, το οποίο μόνο του προσδιορίζεται ως «οπτικοακουστικό project». Κάτι που σημαίνει ότι εξαρτά τη δυναμική του από έναν συνδυασμό ήχου και εικόνας, ο οποίος μπορεί να υπάρξει μόνο σε επίπεδο ζωντανής εμφάνισης. Καθήμενος επομένως σπίτι σου να ακούσεις έναν δίσκο των ΗΧΟΤΟΠίΑ, ξεκινάς χάνοντας κάτι κρίσιμο.

Ωστόσο ο Παναγιώτης Τομαράς (Kymatropika) με τον Στέφανο Κωνσταντινίδη (Electroware), είναι άνθρωποι με γνώσεις και με αισθητική. Ακόμα λοιπόν και δίχως τις ασπρόμαυρες εικόνες από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο στο φόντο της μουσικής τους –όπως συμβαίνει στα live– είναι σε θέση να σου δώσουν πράγματα. Σε προϊδεάζουν μάλιστα θετικά ήδη από το εξώφυλλο, το οποίο λίγο με αυτό το μπλε, λίγο με τους εικονιζόμενους κούρους, διαθέτει το πολυπόθητο «κάτι».

Το Χωρίς Ταχύτητα παρουσιάζει πιο ολοκληρωμένα όσα κατέγραψε λίγο ...εν τάχει το ΕΡ Καρδιά-Μηχανή (2018), αποκαλύπτοντας ένα δίδυμο με καταφανή αγάπη για την ηλεκτρονική πλευρά των 1970s/1980s και τα αναλογικά synths. Μερικές συνθέσεις μένουν οργανικές, άλλες επανδρώνονται με στίχους. Κάποιοι είναι δικοί τους, άλλοι αντλούνται από τον Παύλο Παυλίδη (το "Πριν Ανάψει Το Φανάρι" χτίζεται βασικά στο "Ένα Παράξενο Τραγούδι" των Ξύλινων Σπαθιών) ή το γνωστό σύγγραμμα του Γιώργου Γραμματικάκη Η Κόμη της Βερενίκης ("Σύμπαν"), ενώ υπάρχει και μια διασκευή στο "Direct Lines" των Electric Circus (1981), τιτλοφορούμενη "Ευθείες Γραμές".

Σε μια συνέντευξή τους στην Athens Voice, οι ΗΧΟΤΟΠίΑ δήλωσαν ότι εκείνο που τους γοητεύει στις ταινίες του παλιού ελληνικού σινεμά τις οποίες διαλέγουν για τις live εμφανίσεις τους, είναι «η απλότητα και το τραγικό». Τα ίδια πράγματα απηχεί και η μουσική τους, αποδεικνύονται μάλιστα ιδιαίτερα εύστοχοι στον παράγοντα «απλότητα»: αποφεύγοντας τις απλοϊκότητες, είναι ευθύβολοι ("Βόλτα"), με σωστή ισορροπία ανάμεσα στη ρυθμικότητα και στην εγκεφαλική εμπειρία ("Αύριο Θα Φύγω", "Χωρίς Ταχύτητα"), αλλά και ανάμεσα στο διεθνές των επιρροών τους και σε μια ντόπια ηλεκτρονική αισθητική με απολήξεις στους μεγάλους δίσκους που έφτιαξε η Λένα Πλάτωνος κατά τη δεκαετία του 1980 –ίσως και στο 1990s tribute Το Μίξερ Της Λένας Πλάτωνος (1997), σε απόπειρες λ.χ. σαν κι εκείνη του Coti K. στους "Εμιγκρέδες Της Ρουμανίας". Στην τελευταία εντύπωση προσθέτουν και τα «παγωμένα», αποστασιοποιημένα φωνητικά, όπως π.χ. αυτά στο "Μέσα".

Το ίδιο καθαρά με τις αρετές, πάντως, αποτυπώνεται και το ταβάνι του όλου εγχειρήματος. Ακόμα δηλαδή κι αν ζούμε πλέον σε εποχές οι οποίες έβγαλαν άκυρους όσους την προηγούμενη δεκαετία έκαναν σημαία τους τη γραμμή διαχωρισμού του «νέου» κόντρα στο «παλιό» (καθώς το «παλιό» ανακυκλώνεται πλέον ανερυθρίαστα ως «νέο», σε διάφορα μουσικά είδη), το Χωρίς Ταχύτητα καταγράφει περισσότερο την αγάπη των ΗΧΟΤΟΠίΑ για ένα συγκεκριμένο φάσμα ήχων, παρά κάποια πρόταση γι' αυτό.

Τα έχουμε ακούσει πολλές φορές τα όσα παρουσιάζουν εδώ, δηλαδή. Ουδείς βέβαια θα χαλαστεί να τα ακούσει ξανά (και ξανά), δοσμένα από τα χέρια τους. Επί της ουσίας, όμως, δεν συμβαίνει κάτι πέραν ενός συμπαθητικού φόρου τιμής, σε πράγματα που εξακολουθούν να είναι αγαπητά σε πολλούς παλιούς, κερδίζοντας παράλληλα και (κάποια) νεότερα αυτιά από την alternative δεξαμενή, χάρη στον διαθλασμένο, αναλογικό τους ρομαντισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μένεις συχνά με την εντύπωση ότι γίνεσαι μάρτυρας μιας συνύπαρξης χωρίς ώσμωση, παρά την αξία της
Κορυφώνοντας τη σειρά κυκλοφοριών που ξεκίνησε με το εκπληκτικό Kaputt (2011), ο Dan Bejar φτάνει
Πήραν στα σοβαρά το δεύτερο άλμπουμ τους, γύρισαν επιτυχώς τη γλώσσα από τα αγγλικά στα γερμανικά

FEATURED TODAY

Όντας φλεγματικός και βγάζοντας επιδεικτικά τη γλώσσα, ο μουσικός από το Σικάγο επικρίνει τον πόλεμο του George W. Bush στο Ιράκ έχοντας ως σταθερές του μια

Oι δημιουργοί που (ενωμένοι) αλλάζουν τη μουσική και τον κόσμο μας

Ξεκίνησαν πάνω στον «πυρετό» του nu metal, αλλά πλέον έχουν συμπληρώσει παραπάνω από 25 χρόνια πορείας, χαράζοντας τον δικό τους δρόμο στον αμερικάνικο ...

HOT STORIES

Ο Αθηναίος παραγωγός χαλάει κόσμο διεθνώς χάρη (και) στη συνεργασία του με τη Λένα Πλάτωνος
Και για τα 2 ονόματα, θα είναι ο πρώτος τους ερχομός στην Ελλάδα
Top
0
Shares
0
Shares
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…